Wat zijn mijn rechten bij kopen op afstand?

Als u iets per telefoon of online bestelt, koopt u op afstand. De regels voor kopen op afstand zijn gewijzigd per 13 juni 2014.

Voorbeelden koop op afstand

Bij koop op afstand heeft u nooit persoonlijk contact met de verkoper. U koopt een product of een dienst op afstand onder andere:

  • online bij een bedrijf;
  • via een postorderbedrijf;
  • met een bestelbon uit een krant of tijdschrift.

Voorbeelden geen koop op afstand

In de volgende gevallen is er geen sprake van koop op afstand:

  • u koopt online bij een particulier;
  • u koopt uit een automaat (bijvoorbeeld een blikje of een treinkaartje).

Regels voor kopen op afstand

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken.

De bedenktijd waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken is 14 dagen. Wanneer de bedenktijd start, hangt af van het soort overeenkomst dat u heeft gesloten. Per 13 juni 2014 zijn de regels voor kopen op afstand gewijzigd. 

HOE TE BESTELLEN


- In de categorieën vindt u de producten. Vervolgens kiest u de producten die u in uw winkelwagen wilt plaatsen;
- Is uw winkelwagentje naar wens gevuld, kies dan "Afrekenen". U kunt direct afrekenen of een account aanmaken om te profiteren van speciale klantenacties en kortingen;
- Geef nu uw naam en adresgegevens op. Kies een betaalmethode en klik nadat u akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden op "Verder";
 - Controleer uw bestelling en adresgegevens. Klik op "Bestellen met betaalverplichting" (om te betalen via iDEAL of PayPal)  en uw bestelling is geplaatst.